Saturday, January 20, 2007

Perhesiteitä ja koulutusta

Näin unta, että minä ja Markku menimme naimisiin. Kiersimme kolkohkossa juhlatilassa ihmisten keskellä ja kerimme kaulaliinaa kokoon kävellessämme. Sitten äiti otti meistä kuvan digikameralla samaa tilkkutäkkiin kietoutuneina, se oli kuulemma ranskalainen tapa. Häät olivat ikävät, ketään tuttua ei ollut paikalla äidin, Marian ja Markun kaverin Tiinan lisäksi ja me olimme naimisiin menon takia haikeita. Mietin, että kannattiko järjestää häät päivän varoitusajalla.

Samassa unessa olin myös lukiossa, taas. Näen usein unta, että pitää mennä matikantunnille tai että vielä on joku englanti 3 suorittamatta. Juontunee ehkä Diivan ylioppilaskirjoituksista, tai siitä että minulla on tutkinto kesken.

Minulle kävi nolosti häromdagen, kun olin syskalla lastenvahtina ja kerroin, että mulla on gradunaihe mietittynä. Syska sanoi että niin minullakin, ja esitteli aineiston ja disposition. Se on vähän pidemmällä kuin minä...

Mun gradun aihe on sitä paitsi kirjallisuudentutkimusta, jota en ole opiskellut. Haluaisin vaihtaa pääainetta, mutta en ole vielä keksinyt mihin. Ehkä ei kannata jatkaa opintoja ihan heti, jos sitä pitää miettiä.

2 comments:

  1. Helena Kallio: Ennen kuin sielu puutuu...Ja joo, pienen porukan häät, not bad!

    ReplyDelete